Dank je wel: brooddozenactie helpt scholen in strijd tegen honger
Onze brooddozenactie is een succes. Jullie kochten maar liefst 1.258 brooddozen, goed voor een bedrag van 10.396,69 euro dat we integraal aan Enchanté vzw kunnen schenken. Met dit bedrag kan de vzw kinderen in 92 scholen steunen.
Onze missie om de strijd aan te binden tegen honger in de klas was een eclatant succes. In samenwerking met onze partner Amuse konden we maar liefst 1.258 brooddozen van gerecycleerd materiaal verkopen. De opbrengst (12.580 euro min de btw levert 10.396,69 euro op, red.) ervan gaat integraal naar Brooddoosnodig, een initiatief van Enchanté vzw, dat door samenwerking met bijna 100 scholen de thematiek rond voedselongelijkheid bespreekbaar wil maken en wil aanpakken.
“Onze lezers hebben het hart op de juiste plaats”
Bart Casteleyn,
hoofdredacteur De Zondag
“Met Enchanté zorgen we voor een financieringsplatform waarmee samenwerkende scholen aan de slag kunnen”, zegt coördinator Kim Swyngedouw van Enchanté. “De school kan daarna zelf kiezen wat voor soort actie ze op poten zetten. Naast het geld dat we normaal ophalen met de actie, kunnen we deze keer een extra groot bedrag ter beschikking stellen aan de scholen. Dat zal voor hen een zeer leuke boost zijn.”
Barbara Spyckerelle, marketingdirecteur bij Roularta Media Group, is tevreden over de solidariteitsactie. “We hebben een zeer mooi bedrag binnengehaald, dat is zeker. Dat komt vooral omdat onze lezers de problematiek inzagen die we met De Zondag probeerden aan te kaarten.” Ook hoofdredacteur Bart Casteleyn is trots op het resultaat van de actie. “Ik ben heel blij dat we zulke initiatieven met de krant kunnen doen. Het toont aan dat we mensen nog altijd heel goed bereiken en dat onze lezers zich bewust zijn van de legebrooddozenproblematiek in ons land. Eén ding is zeker: onze lezers hebben het hart op de juiste plaats.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier