Promojagers maken Belgische reclamefolders digitaal doorzoekbaar

– In samenwerking met Promojagers –
Met ondertussen meer dan 325.000 leden op Facebook is de Promojagers groep in erg korte tijd uitgegroeid tot een groot succes. Dagelijks worden er door de leden verschillende promo’s, kortingscodes en andere consumentenacties gedeeld. Het succes van de Facebookgroep was voor beheerders Gunther Devisch en Pieter-Jan Vanneste het signaal om in 2020 een eigen platform op te richten, toegankelijk via
www.promojagers.be, gekoppeld aan een eigen app. Daar worden sinds deze zomer nu ook alle Belgische reclamefolders gedigitaliseerd én online doorzoekbaar gemaakt. Zo wil Promojagers zich uiteindelijk gaan positioneren als ‘de zoekmachine van de promoties’.

Op vraag van de leden

De Facebookgroep van Promojagers werd in 2017 opgericht door Gunther Devisch, Promojager in hart en nieren. “Dagelijks worden er in de groep honderden kortingen en acties gedeeld en zijn er heel veel mensen die vragen waar ze het goedkoopst kunnen winkelen. De ontwikkeling van een eigen platform kwam er op vraag van onze leden. Zij hadden nood aan één centraal platform, van waaruit ze eenvoudig alle soorten promo’s konden vinden die op dit moment relevant voor hen zijn”, legt Devisch uit.

Snelle groei

Dat platform, dat in februari van dit jaar gelanceerd werd en gratis toegankelijk is, telt ondertussen ook al meer dan 95.000 geregistreerde leden. “Net als bij de Facebookgroep groeit ook ons eigen platform bijzonder snel. Elke maand sluiten zich gemiddeld een 6.000-tal nieuwe leden aan.” aldus Devisch.

Doorzoek folders met één klik

“Vooral het groot aanbod van verschillende promoties valt erg in de smaak bij onze leden. Zo vind je er naast online en offline promoties ook kortingscodes en sinds kort dus ook een groot aanbod van reclamefolders die door ons team volledig gedigitaliseerd worden. Met één klik op de knop zoek je dus in 150 actuele folders tegelijkertijd. Met deze extra bron van promotionele data, willen we ons nu echt gaan positioneren als dé zoekmachine van de promoties”, aldus Pieter-Jan Vanneste, co-founder van Promojagers.

Voordelen voor milieu

De digitalisatie van de reclamefolders heeft – naast besparen op je rekeningen – ook andere voordelen. “Doordat de folders volledig gedigitaliseerd worden, kan er bespaard worden op papierkosten, moet er geen inkt afgebroken worden, wordt er geen plastic verpakking gebruikt en moet er geen oud papier opgehaald worden. Om nog maar te zwijgen van alle transportkosten om de folders bij de mensen aan huis te brengen. Wij willen dan ook zoveel mogelijk folderpartijen overtuigen van ons concept”, besluit Gunther.

Meer info: www.promojagers.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier