Valt je hotel tegen? Dit doe je eraan!
Het zal je maar overkomen, je hebt een reis geboekt via een touroperator of reisbureau en ter plaatse blijkt het hotel erg tegen te vallen. Wat kan je dan doen? Volg deze drie stappen, ons getipt door advocaat Jan Roodhooft!
Dien dadelijk klacht in
Laat je klachten dadelijk kennen. Je kan dit doen bij de plaatselijke vertegenwoordiger van je touroperator. Je kan ook contact opnemen met je reisbureau. Hoe sneller je het probleem meldt, hoe groter de kans dat er nog iets aan te doen valt. Zorg dat je ook een bewijs hebt van de melding. Zorg er daarnaast voor dat je bewijzen hebt van je klachten. Neem foto’s of vraag bijvoorbeeld aan andere hotelgasten om een getuigenis op papier te zetten.
Vraag een vergoeding
Stuur bij je thuiskomst dadelijk een aangetekende brief aan je reisbureau en touroperator waarin je hen nogmaals de problemen meldt. In deze brief kan je meteen een voorstel doen van vergoeding die je wil ontvangen. Inspiratie hiervoor kan je vinden op de website van de geschillencommissie reizen waar een aantal uitspraken gepubliceerd zijn.
Start een procedure
Slaag je er niet in om onderling tot een oplossing te komen, dan kan je soms een procedure starten bij de Geschillencommissie Reizen. Dit kan als je touroperator de bevoegdheid van deze instantie erkent in zijn algemene voorwaarden. Als de commissie niet bevoegd is, kan je het geschil voor de rechtbank brengen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier