‘Free Spirit’ Angelo toont aan dat reclame ook anders kan

Vrij zijn. Dromen we daar niet allemaal van? Primus (Brouwerij Haacht) gooit de laatste tijd hoge ogen met hun ‘reclamefilmpjes’ over vrije geesten in ons land. Eén van die filmpjes, over surfdude Angelo heeft nu ook een prijs gewonnen. Terecht!

De mini-documentaire gaat over de niet-alledaagse keuze van Angelo om in België van zijn passie zijn niet-zo-voor-de-hand-liggende beroep te maken. Hij bouwt opmerkelijke surfplanken. Zijn motto ‘passion is the key’ is een motto dat we allemaal zouden moeten hebben.

De korte documentaire won de prijs voor ‘Beste Film’ op het Ride On Filmfestival in Gent. Dat is een filmfestival die een forum biedt aan filmmakers die houden van ‘action sports’.

Primus toont met deze gedurfde zet aan dat reclame niet meer draait rond het vertellen dat je de beste bent. Geen kat die dat nog gelooft.

Primus gaat resoluut voor de inhoud en zet mensen als Angelo – of in een ander filmpje de messenmaker Antoine of de urban explorer Sylvain – voor het voetlicht. Prachtige korte docu’s die scoren op sociale media en tegelijk kunnen we niet naast het biermerk kijken. Een nieuwe vorm van adverteren? Ongetwijfeld. Maar vooral, inhoud primeert en dat kunnen we enkel toejuichen na jaren van oppervlakkig gezwets in de reclamewereld.

Hier zie je de film over ‘surfer-boardshaper’ Angelo

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier