De modeweek van Lut: boeiende combinaties

In de modewereld gaat het soms snel en dus rekenen wij op onze moderedactrice Lut Clincke om ons van de meest interessante modenieuwtjes op de hoogte te houden.

Op sportieve voet met Diane von Furstenberg

Diane von Furstenberg, de Amerikaans-Belgische ontwerpster die vooral gekend is om haar succesvolle wikkeljurk, gaat de sportieve toer op dankzij een collab met Skechers. Diane, zelf een fervente wandelaarster, voegt hiermee een sportieve noot aan haar universum toe.

De compacte collectie omvat sneakers voor de vrijetijd, naast een running model en een slipper, een legging, shorts, een sportbra en een T-shirt, uitgevoerd in een technisch, ademend materiaal. Ideaal om je dagelijkse wandeling of workout een modieuze twist te geven.

www.skechers.com www.dvf.com

H&M gaat in zee met Mugler

H&M slaat al sinds bijna 20 jaar de brug tussen high fashion en fast fashion dankzij samenwerkingen met grote modehuizen en designers. Deze lente brengt de Zweedse keten een collectie uit met Mugler. De Mugler H&M collectie is ontworpen onder de creatieve leiding van Casey Cadwallader, creatief directeur van Mugler.

In 2004 was Karl Lagerfeld de eerste designer die voor H&M een collectie ontwierp. Het was de start van een lange rij samenwerkingen met grote namen zoals Stella McCartney, Viktor&Rolf, Roberto Cavalli, Comme des Garçons, Matthew Williamson, Sonia Rykiel, Lanvin, Versace, Marni en vele anderen.

Met Mugler kunnen modefanaten hun garderobe opnieuw aanvullen met een grote naam, voor een kleine prijs. De collectie zal vanaf deze lente beschikbaar zijn online en in geselecteerde H&M winkels.

www.hm.com

 © WireImage
© WireImage

Geslaagd debuut van Daniel Lee voor Burberry

Burberry, het oerbritse label, is al jaren op zoek naar de wonderformule om het merk een nieuwe jeugd te bezorgen en de omzetcijfers een boost te geven. Wissels van ontwerpers brachten weinig soelaas. Na Christopher Bailey kwam sterontwerper Riccardo Tisci die veel vernieuwing, maar weinig groei bracht.

Nu is Daniel Lee aan zet, een Britse ontwerper die op z’n 37ste al een mooi parcours afgelegd heeft: na zijn studies aan het befaamde Central Saint Martins College, deed hij ervaring op bij Martin Margiela, Balenciaga, Donna Karan, Céline – onder Phoebe Philo – en Bottega Veneta, het Italiaanse luxemerk dat hij zelfs in volle pandemie een groei bezorgde.

Zijn debuut op de Londen Fashion Week lijkt in ieder geval veelbelovend. Hij zette alle Britse klassiekers zoals de trenchcoat, de kilt en de Schotse ruit naar zijn hand en maakte er een frisse, kleurige collectie van. Blikvanger was het schattige eendenmotief dat ook als gekke muts opdook, bij wijze van Britse humor.

www.burberry.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier