JBC lanceert personaliseerbare sweaters ten voordele van het Berrefonds
JBC zet dit jaar haar schouders onder de Koesterweek, een initiatief van het Berrefonds. Deze speciale week richt zich op gezinnen die een kind hebben verloren, waarbij de aanloop naar de feestdagen vaak als een extra moeilijke periode wordt ervaren. JBC introduceert personaliseerbare sweaters, waar klanten de naam van een overleden kindje in hun omgeving kunnen plaatsen om te tonen dat ze hen nog dagelijks met zich meedragen. De opbrengst van deze actie schenkt JBC integraal aan het Berrefonds.
De Koesterweek is een jaarlijks initiatief van Het Berrefonds, een periode waarin de vzw iedereen oproept om zijn of haar hart te tonen en zichtbaar te maken dat we overleden kinderen niet vergeten. Het Berrefonds, opgericht door Christine Vandenhole, mama van Berre*, wil een houvast zijn voor (groot)ouders, familie en vrienden bij het verlies van een kind. De organisatie staat vooral bekend om zijn Koesterkoffers, die elk jaar worden geschonken aan gezinnen na het overlijden van een baby of opgroeiend kind. Het Berrefonds heeft inmiddels een breed scala aan ondersteuningsprogramma’s ontwikkeld om families, zorgprofessionals, scholen en politiediensten zo goed mogelijk te helpen.
Daarom bundelen Berrefonds en JBC dit jaar hun krachten. Met behulp van JBC’s personalisatietool, Studio Unique, kan iedereen die iemand een hart onder de riem wil steken een sweater personaliseren met de naam van een kindje dat gemist wordt. Naast het kenmerkende hartje van het Berrefonds komt er een pijl op de sweater met daarbij de naam van het overleden kind. Zo kan elke naaste, of het nu de mama, papa, broer, zus, oma, opa, juf, meester, meter, peter, vriendje, is, meer dan ooit laten zien dat ze hem of haar in hun hart dragen. De opbrengst van deze samenwerking gaat volledig naar het Berrefonds.
De sweaters zijn te personaliseren op de JBC-webshop. Berrefonds’ Koesterweek vindt plaats van 8 tot 15 december.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier