Nieuw: B van Bella, Balenciaga én een beetje Belgisch
Topmodel Bella Hadid poseert hier met de nieuwste Crush-tas voor de campagne van Balenciaga. Demna Gvasalia, de Georgische ontwerper achter de merk, kreeg zijn opleiding aan de Antwerpse Modeacademie en deed daarna ervaring op bij Walter Van Beirendonck en bij Maison Margiela. Geen wonder dat Demna’s creaties voor een deel beïnvloed zijn door die Belgische tegendraadsheid, op het randje van het surrealistische. Zijn ontwerpen voor Balenciaga hebben al veel inkt doen vloeien. Zoals de peperdure versie van de blauwe Ikea-tas of de “versleten” sneakers die eruitzien alsof ze na enkele modderige festivals in de vuilbak gedumpt zijn. Love it or hate it, feit is dat het merk heel vlotjes over de toonbank gaat. Wie een ruime keuze wil, kan sinds kort terecht in de ruime, gloednieuwe boetiek op de Brusselse Waterloolaan.
Meer info: www.balenciaga.com
Tekst Lut Clincke
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier